لدزمبيل 1990 قويترين خودروي يزد

سرانجام اولين دراگ يزد با يك سال تاخير! روز جمعه مورخ 10/9/85 در هوايي بسيار سرد و در حضور جمعي از اتومبيلرانان يزد، تماشاگران مشتاق، اكيپ كلانتري 14، اكيپ راهنمايي و رانندگي و اندكي تماشاگر نما! در محل احداث پيست اتومبيلراني يزد برگزار شد.

در حاليكه پيش بيني مي كرديم راس ساعت 9 بتوانيم رسماً مسابقه را آغاز كنيم اما باز هم به دلايلي از جمله بي نظمي برخي شركت كنندگان و تاخير در ثبت نام زودتر از ساعت 11 مسابقه شرع نشد.

اين رقابت كه بين 19شركت كننده و در چهار كلاس پيكان، 1300، 206 و آزاد برگزار شد جذابيت خاصي داشت چرا كه اين بار شاهد دستكاريهاي كمي در اتومبيلها بوديم و حتي اين تغييرات در گلف آقاي ابراهيم صادقي شامل فيلتر اسپرت، كاربرات سيموني، پوليش سرسيلندر، اگزوز ريس، تغييرات در دلكو و تغييراتي در بدنه بود كه خودروي بسيار قدرتمندي را روانه مسابقه كرده بود.
از آنجا كه هنوز تقويت موتور به درستي در يزد جا نيفتاده و فراگير نشده مسابقه شتاب كه همواره و در همه جا به صورت اورال برگزار مي شود به ناچار در قالب كلاس بندي انجام شد.
در كلاس پيكان تنها شركت كنندگان آقايان ترابي و جعفري با دو پيكان استاندارد بودند كه بعد از دو رقابت نمايشي و سرانجام يك دراگ رسمي آقاي مهدي جعفري توانست بر رقيب خود پيشي بگيرد.
كلاس 1300 كه همواره شلوغترين كلاس مسابقات يزد بود اين بار نيز با حضور امير ناميار، عليرضا ارس خان، مهدي نوروزيان، رضا محي الديني، داوود قاسم نژاد، آرش نواب پور و محسن مالكي رقابت جذابي را به نمايش گذاشت. اين بار نيز امير ناميار با گلوله پر سر و صداي خود حرف اول را زد و پس از آن خواستار رقابت با محمدحسين ابويي شد كه يك بار مغلوب و بار دوم توانست او را پشت سر بگذارد.

    

    

كلاس 206 كه در اصل كلاس 1500 توافقي بود با حضور وحيد عطارها (1400-206 با فيلتر و حذف كاتاليزور)، محمد حسين ابويي (1400-206 با اگزوز ريس) و سيد عماد شهاب رضوي (هيونداي 1500 اكسل) برگزار شد كه محمدحسين ابويي توانست مقام اولي را از آن خود كند.

    

متاسفانه گلف ابراهيم صادقي به دليل ناهماهنگي گيربكس با موتور پرقدرت آن ابتدا دچار خرابي در دنده دو شد كه يك بار توانست با تعويض از يك به سه! پيشي بگيرد اما در دومين كورس خود دنده 3 آن نيز از كار افتاد و به ناچار حذف شد.
    

اما اين بار كلاس 1800 با عدم حضور قهرمانان مسابقه قبلي از جمله آقايان علي ياوري، پويان دواتگر، امير و اميد منتظر قائم رسميت نيافت و 3 شركت كننده حاضر با پارس 16 سوپاپ، 405 اتوماتيك 2000 و الدزمبيل 3100 سي سي به ناچار در كلاس آزاد باهم به رقابت پرداختند كه نتيجه آن از قبل مشخص بود و حسن صادقي به خصوص بعد از شكست ماكسيماي مشكي رنگ حاضر در محل مسابقه توانست عنوان قويترين خودروي استان يزد را از آن خود كند.

مشخصات: موتور 6 سيلندر 3100 سي سي مجهز به انژكتور و گيربكس اتوماتيك
با اين كه كاستيها و نواقص بسياري وجود داشت اما تجربيات زيادي هم در پي داشت و براي اولين بار بد نبود و اميدواريم كه روز به روز به تعداد علاقه مندان و حاضرين در پيست افزوده شده و شاهد رقابتهايي بسيار داغ و هيجان انگيز در پيست يزد باشيم.
در پايان از حضور خوب و گرم اكيپ كلانتري 14، گشت يگان ويژه، ماموران راهنمايي و رانندگي، آمبولانس و پرستاران امداد سلامت يزد، زحمات بي دريغ آقاي رضا مدني، علي صياح، محمدعلي عليرمضاني و همه عزيزاني كه تلاش كردند تا بار ديگر رقابتي سالم و ديدني شكل بگيرد صميمانه تقدير و تشكر مي كنم و آرزوي توفيق روزافزون دارم.
منبع:http://www.yazdautoclub.com/
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا